بیوگرافی
ریچارد ایوینگ "دیک" پاول (۱۴ نوامبر ۱۹۰۴ – ۲ ژانویه ۱۹۶۳) یک خواننده، بازیگر، تهیهکننده، کارگردان و رئیس استودیو آمریکایی بود.
او در مانتین ویو، مرکز شهرستان استون در شمال آرکانزاس به دنیا آمد و قبل از شروع حرفه هنریاش به عنوان خواننده با ارکستر چارلی دیویس، به کالج لیتل راک...
ریچارد ایوینگ "دیک" پاول (۱۴ نوامبر ۱۹۰۴ – ۲ ژانویه ۱۹۶۳) یک خواننده، بازیگر، تهیهکننده، کارگردان و رئیس استودیو آمریکایی بود.
او در مانتین ویو، مرکز شهرستان استون در شمال آرکانزاس به دنیا آمد و قبل از شروع حرفه هنریاش به عنوان خواننده با ارکستر چارلی دیویس، به کالج لیتل راک در پایتخت ایالت رفت. او در اواخر دهه ۱۹۲۰ تعدادی رکورد با دیویس و به تنهایی برای لیبل وکالیون ضبط کرد.
پاول به پیتسبورگ نقل مکان کرد، جایی که به عنوان مجری در تئاتر انریگت و تئاتر استنلی موفقیت محلی زیادی کسب کرد. در آوریل ۱۹۳۰، برادران وارنر رکوردهای برانزویک را که در آن زمان مالک وکالیون بود خریدند. برادران وارنر به اندازهای تحت تأثیر آواز و حضور صحنهای پاول قرار گرفتند که در سال ۱۹۳۲ به او قرارداد فیلم پیشنهاد دادند. او با نقش یک رهبر نوازنده در فیلم Blessed Event debut کرد و سپس به عنوان یک خواننده جوان در موزیکالهای سینمایی مانند ۴۲nd Street، Footlight Parade، Gold Diggers of ۱۹۳۳، Dames، Flirtation Walk و On the Avenue بازی کرد و اغلب در کنار روبی کیلر و جوان بلوندل ظاهر میشد.
پاول به شدت میخواست دامنه فعالیتش را گسترش دهد اما برادران وارنر به او اجازه نداند، هرچند که او را در A Midsummer Night's Dream (۱۹۳۵) به عنوان لایساندر (Lysander) (نقش اشتباهی) انتخاب کردند. این تنها نقش شکسپیری پاول بود و او نمیخواست آن را بازی کند، زیرا احساس میکرد که برای آن نقش کاملاً اشتباه است. سرانجام، در سن چهل سالگی و با آگاهی از اینکه روزهای جوانیاش به عنوان یک ستاره رمانتیک به پایان رسیده، او خواستار بازی در نقش اصلی Double Indemnity شد. او نتوانست به فرید مکموری، یک دوست خوب هالیوودی، برسد. با این حال، موفقیت مکموری، اراده پاول را برای پیگیری پروژههایی با دامنه وسیعتر تقویت کرد و در سال ۱۹۴۴، او در اولین فیلم از مجموعه فیلمهای نوار به عنوان کارآگاه خصوصی فیلیپ مارلو در Murder, My Sweet، کارگردانی شده توسط ادوارد دمیتریک، انتخاب شد. این فیلم موفقیت بزرگی بود و پاول توانست به عنوان یک بازیگر درام خود را به خوبی بازآفرینی کند.
سال بعد، دمیتریک و پاول دوباره با هم برای ساخت Cornered، یک تریلر مهیج پس از جنگ جهانی دوم که به تعریف سبک فیلم نوار کمک کرد، همکاری کردند. او به یک بازیگر محبوب "مرد سخت" تبدیل شد و در فیلمهایی مانند Johnny O'Clock و Cry Danger ظاهر شد. اما در سال ۱۹۴۸، او از نوع خشن خارج شد و در Pitfall بازی کرد، یک فیلم نوار که در آن یک کارمند خسته شرکت بیمه به یک زن فتال بیگناه اما خطرناک، که توسط لیزابت اسکات بازی میشود، علاقهمند میشود. حتی زمانی که او در کارهای سبکتری مانند The Reformer and the Redhead و Susan Slept Here (۱۹۵۴) ظاهر شد، هرگز در نقشهای بعدیاش آواز نخواند. دومی، آخرین حضور او در یک فیلم سینمایی، شامل یک شماره رقص با هم بازیاش دبی رینولدز بود.
از ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۳، پاول نقش اصلی را در تولید تئاتر رادیویی شرکت ملی پخش، Richard Diamond, Private Detective بازی کرد. شخصیت او در این برنامه ۳۰ دقیقهای هفتگی یک کارآگاه خصوصی دوستداشتنی با ذکاوت سریع بود. وقتی Richard Diamond در سال ۱۹۵۷ به تلویزیون آمد، نقش اصلی توسط دیوید جانسن بازی شد.
نمایش بیشتر