بیوگرافی
جولیا آن بوواسو (۱ اوت ۱۹۳۰ – ۱۴ سپتامبر ۱۹۹۱) یک بازیگر آمریکایی در تئاتر، سینما و تلویزیون بود.
بوواسو در بروکلین، نیویورک به دنیا آمد و در محله بنسونهرست این منطقه بزرگ شد. او دختر آنجلا مری (با نام خانوادگی پادوانی) و برنارد مایکل بوواسو، یک کارگر باربری بود. او...
جولیا آن بوواسو (۱ اوت ۱۹۳۰ – ۱۴ سپتامبر ۱۹۹۱) یک بازیگر آمریکایی در تئاتر، سینما و تلویزیون بود.
بوواسو در بروکلین، نیویورک به دنیا آمد و در محله بنسونهرست این منطقه بزرگ شد. او دختر آنجلا مری (با نام خانوادگی پادوانی) و برنارد مایکل بوواسو، یک کارگر باربری بود. او از نظر نژادی آلبانیایی-ایتالیایی-آمریکایی بود.
او در دبیرستان موسیقی و هنر در منهتن تحصیل کرد.
بوواسو در فیلمهای زیادی از جمله "تب شنبه شب" (۱۹۷۷) در نقش فلورنس مانرو، مادر شخصیت جان تراولتا، تونی مانرو، بازی کرد. او این نقش را در دنباله فیلم به نام "زنده بمان" در سال ۱۹۸۳ تکرار کرد. قبل از "تب شنبه شب"، او در فیلم "به من بگو که دوستم داری، جونیه مون" به کارگردانی اتو پرمینجر در سال ۱۹۷۰ بازی کرد.
علاوه بر "زنده بمان"، او در تعدادی از فیلمها در دهه ۱۹۸۰ ظاهر شد، از جمله "ویلی و فیل" (۱۹۸۰)، "حکم" (۱۹۸۲)، "دانیل" (۱۹۸۳)، "آف بیت" (۱۹۸۶)، "مردان زیرک" (۱۹۸۶) و "ماهزده" (۱۹۸۷). در دهه ۱۹۹۰، بوواسو در فیلمهای "عروسی بتسی" (۱۹۹۰) و "بهشت آبی من" (۱۹۹۰) دیده شد.
در صحنه، بوواسو کار نوشتن و بازی در تولیدات آوانگارد خارج از برادوی مانند "خدمه" اثر ژان ژنه را انجام داد. برای این اثر، او در سال ۱۹۵۶ اولین جایزه بهترین بازیگر اوبی (خارج از برادوی) را دریافت کرد که توسط شلی وینترز به او اهدا شد.
قبل از کار در فیلم، بوواسو در دهه ۱۹۵۰ خانه بازیهای تجربی تمپو را در ۴ خیابان سنت مارک در منهتن تأسیس کرد. در آنجا، او آثار تئاتر ابسورد، از جمله آثار نویسندگانی مانند ژان ژنه، اوژن یونسکو و میشل دو گلدرو را به تئاتر حرفهای ایالات متحده معرفی کرد.
بوواسو همچنین با تئاتر زنده همکاری کرد و رابطهای طولانیمدت با باشگاه تئاتر تجربی لا ماما داشت. از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵، او بسیاری از آثار اصلی خود را در لا ماما کارگردانی کرد، از جمله "گلوریا و اسپرانزا"، "آخرین سرنای شوبرت"، "رویاپردازان ماه"، "ایمنی استاندارد" و "بچه هیچچیز".
علاوه بر کارش به عنوان کارگردان و بازیگر، اعتبارهای نویسندگی او شامل نمایشنامه چهار ساعته "گلوریا و اسپرانزا" میشود که منتقد تئاتر ویلیج وویس، جری تالمر، آن را "یک معجزه، یک نمایش آتشبازی میتولوژیک" توصیف کرد. بوواسو به عنوان یک مربی بازیگری بسیار مورد توجه بود و او به عنوان یک مدرس دقیق شناخته میشد و کارگاههای خصوصی او در نیویورک معمولاً شامل بازیگران برجسته بود. طبق توضیحات دیویدی، بوواسو به هر دو چهره مشهور، شر و المپیا داکاکیس، در مورد لهجه بروکلینیشان در فیلم "ماهزده" آموزش داد.
در اجراهای قبلی، او در ساباُپرا "از این ریشهها" نقش روز کوریلی فریزر را بازی کرد. او به دلیل اختلاف نظر با تهیهکنندگان از آن برنامه اخراج شد.
نمایش بیشتر