بیوگرافی
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
مارگوریتا ماریا "میدی" کریستینز (۱۹ ژانویه ۱۸۹۲ – ۲۸ اکتبر ۱۹۵۱) یک بازیگر اتریشی و شهروند طبیعیشده ایالات متحده بود که در دوران فعالیت خود در تئاتر و سینما در ایالات متحده موفقیتهای بسیاری کسب کرد تا اینکه در دوران مککارتی در فهرست سیاه قرار گرفت. او...
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
مارگوریتا ماریا "میدی" کریستینز (۱۹ ژانویه ۱۸۹۲ – ۲۸ اکتبر ۱۹۵۱) یک بازیگر اتریشی و شهروند طبیعیشده ایالات متحده بود که در دوران فعالیت خود در تئاتر و سینما در ایالات متحده موفقیتهای بسیاری کسب کرد تا اینکه در دوران مککارتی در فهرست سیاه قرار گرفت. او در ۱۹ ژانویه ۱۸۹۲ به دنیا آمد و فرزند رودولف کریستینز، یک بازیگر معروف آلمانی، و همسرش برتا بود. خانوادهاش وقتی او یک ساله بود به برلین نقل مکان کردند و در سال ۱۹۱۲ به نیویورک سیتی رفتند، جایی که پدرش مدیر کل تئاتر ایروینگ پلیس شد. پنج سال بعد او به اروپا برگشت تا زیر نظر ماکس رینهارت تحصیل کند.
او قبل از اوایل دهه ۱۹۳۰ در تعدادی از فیلمهای اروپایی بازی کرد. در سال ۱۹۲۹، او در اولین فیلم صدای کامل ساخته شده در آلمان به نام "تو را دوست داشتم" نقش آفرینی کرد. در سال ۱۹۳۳، او در یک نمایش به نام "مارچینگ بای" در ایالات متحده تور داشت و سال بعد قراردادی برای برادوی به او پیشنهاد شد که به او، مانند تعدادی دیگر از هنرمندان آلمانی، اجازه داد از رژیم نازی در ایالات متحده پناه بگیرد.
در برادوی، کریستینز نقش ملکه گرتروید در هملت و لیدی پرسی در هنری چهارم، بخش اول را بازی کرد که توسط کارگردان مارگارت وبستر روی صحنه رفت. وبستر بخشی از یک گروه کوچک اما تأثیرگذار از تهیهکنندگان، کارگردانان و بازیگران همجنسگرای تئاتر بود (گروهی که شامل اووا له گالیین و چریل کراوورد بود). وبستر و کریستینز دوستان نزدیک شدند: طبق گفته بیوگرافینویس وبستر، میلی اس. بارانجر، احتمالاً آنها همچنین عاشق یکدیگر بودند.
او همچنین در نمایش "نگهبانی بر راین" نوشته لیلیان هلمن بازی کرد. او نقش اصلی را در نمایش "من مامان را به یاد دارم" در سال ۱۹۴۴ ایفا کرد. آخرین نقشهای سینمایی او در "تمام پسران من" که بر اساس نمایشی از آرتور میلر بود و "نامهای از یک زن ناشناس"، هر دو در سال ۱۹۴۸ منتشر شدند، بود.
در طول جنگ جهانی دوم، کریستینز در فعالیتهای سیاسی به نفع پناهندگان، حقوق کارگران (بهویژه در تئاتر و سینما) و کمک به جنگ روسیه شرکت داشت، تلاشهای سیاسی که باعث شد توجه اداره تحقیقات فدرال (FBI) و دیگر نهادها و سازمانهای ضد کمونیست را به خود جلب کند. علاوه بر کار سیاسیاش، کریستینز همچنین بهطور علنی در اوایل سال ۱۹۴۱ به کمیته مجلس نمایندگان در امور غیر آمریکایی انتقاد کرد و تحقیق کمیته امنیت داخلی سنای ایالات متحده در مورد تبلیغات در سینمای آمریکا را با آزار هنرمندان سینما و رادیو در دهه ۱۹۳۰ به دست نازیها مقایسه کرد. در سال ۱۹۵۰، بخش امنیت داخلی FBI تحقیقات درباره کریستینز را آغاز کرد، که توسط یک منبع محرمانه به عنوان "کمونیست پنهان" شناسایی شده بود. وقتی نام کریستینز در "رد چنلز"، بهاصطلاح انجیل فهرست سیاه پخش، ظاهر شد، دوران حرفهای او بهطور مؤثری به پایان رسید.
نمایش بیشتر