بیوگرافی
پرابو دِوا یک طراح رقص، کارگردان فیلم، تهیهکننده و بازیگر هندی است که در فیلمهای تامیل، تلوگو، هندی، مالایالم و کانادا کار کرده است. در طول یک حرفه بیست و پنج ساله، او مجموعه گستردهای از سبکهای رقص را اجرا و طراحی کرده و دو جایزه ملی فیلم برای بهترین...
پرابو دِوا یک طراح رقص، کارگردان فیلم، تهیهکننده و بازیگر هندی است که در فیلمهای تامیل، تلوگو، هندی، مالایالم و کانادا کار کرده است. در طول یک حرفه بیست و پنج ساله، او مجموعه گستردهای از سبکهای رقص را اجرا و طراحی کرده و دو جایزه ملی فیلم برای بهترین طراحی رقص کسب کرده است.
او تحت تأثیر پدرش، موگور سوندار، که طراح رقص فیلمهای جنوب هند بود، به یادگیری رقص مشغول شد و فرمهای رقص کلاسیک هندی مانند Bharatanatyam را از دارماراج و اودوپی لاکشمنارایان یاد گرفت و همچنین سبکهای غربی را آموخت.
پرابو دِوا نخستین بار بهعنوان یک پسر که فلوت مینوازد، در آهنگ "Panivizhum Iravu" از فیلم تامیل مونا راگام (۱۹۸۶) ظاهر شد. او سپس بهعنوان یک رقصنده پسزمینه در یک آهنگ در فیلم تامیل آگنی ناتچاتیرام (۱۹۸۸) حضور یافت. نخستین فعالیت او بهعنوان طراح رقص، فیلم وِتری ویزا (۱۹۸۹) با بازی کمال هاسان بود.
با آغاز یک سری نقشهای بازیگری در دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰، پرابو دِوا در چندین فیلم تجاری موفق از جمله کادالان (۱۹۹۴)، مینسا را کاناو (۱۹۹۷) و VIP (۱۹۹۷) نقشآفرینی کرد. پس از اجرایهای تحسینشده بیشتر در کمدی کاتالا کاتالا (۱۹۹۸) و درام خانوادگی واناتای پولا (۲۰۰۰)، دِوا نتوانست موفقیت فیلمهای قبلی خود را تکرار کند و ارزش او در باکس آفیس کاهش یافت و او بهتدریج در نقشهای پشتیبان و فیلمهای تلوگو با بودجه کم ظاهر شد. سپس او با فیلم تلوگو نووواستانانته نونودانتانا (۲۰۰۵) به کارگردانی موفقی دست یافت و موفقیت این پروژه، پیشنهادات بیشتری برای دِوا بهعنوان کارگردان ایجاد کرد. او سپس به ساخت فیلمهای بسیار سودآور در زبانهای تلوگو، هندی و تامیل از جمله پوکری (۲۰۰۷)، واندد (۲۰۰۹)، راودی راتوره (۲۰۱۲) و سینگ ایز بلینگ (۲۰۱۵) ادامه داد.
نمایش بیشتر