بیوگرافی
روی وارد بیکر یک کارگردان فیلم انگلیسی بود که در لندن در ۱۹ دسامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد. معروفترین فیلم او "شب فراموشنشدنی" است که در سال ۱۹۵۹ برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی به زبان انگلیسی شد. دوران حرفهای بعدی او متنوع بود و شامل بسیاری از...
روی وارد بیکر یک کارگردان فیلم انگلیسی بود که در لندن در ۱۹ دسامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد. معروفترین فیلم او "شب فراموشنشدنی" است که در سال ۱۹۵۹ برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی به زبان انگلیسی شد. دوران حرفهای بعدی او متنوع بود و شامل بسیاری از فیلمهای ترسناک و برنامههای تلویزیونی میشد.
دوران ابتدایی حرفه بیکر، از ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۹، به کار در گینزبورو پیکچرز، یک شرکت تولید فیلم بریتانیایی مستقر در ایزلینگتون، شمال لندن، که به خاطر تولیدات معتبرش معروف بود، گذشت. اولین کارهای او کارهای کماهمیت بود - به عنوان مثال، تهیه چای برای اعضای گروه - اما تا سال ۱۹۳۸ به سمت کارگردان دستیار در فیلم "بانوی ناپدید میشود" آلفرد هیچکاک ارتقا یافت.
او در طول جنگ جهانی دوم در ارتش خدمت کرد و در سال ۱۹۴۳ به واحد سینماتوگراف ارتش منتقل شد تا از مهارتهایی که در دوران پیش از جنگ خود در تولید مستندها و مواد آموزشی برای نیروها به دست آورده بود، بهتر استفاده کند. یکی از مقامات بالاتر او در آن زمان، نویسنده اریک امبلر بود. او بود که به بیکر اولین فرصت بزرگش را برای کارگردانی "مرد اکتبر" از فیلمنامه امبلر در سال ۱۹۴۷ داد. امبلر همچنین "شب فراموشنشدنی" والتر لرد را برای نسخه سینمایی بیکر در سال ۱۹۵۸ اقتباس کرد.
در اوایل دهه ۱۹۵۰، بیکر به مدت سه سال در هالیوود کار کرد، جایی که او مارلین مونرو را در "مزاحم نشوید" (۱۹۵۲) و رابرت رایان را در فیلم نوار ۳D "جهنم" (۱۹۵۳) کارگردانی کرد. او برای بخش پایانی دهه به بریتانیا بازگشت، اما در اوایل دهه ۱۹۶۰ به تلویزیون نقل مکان کرد.
او قسمتهایی از "انتقامجویان"، "قدیس" و "قهرمانان" را کارگردانی کرد - همه سریالهای ماجراجویانهای که با نگاهی به بازار آمریکایی ایجاد شده بودند. اخلاق تولید با بودجه پایین تلویزیون او را به خوبی برای حرکت بعدیاش به فیلمهای ترسناک بریتانیایی که به طور ارزان تولید میشدند اما ظاهری مجلل داشتند، مناسب کرد. او در بین دیگران، "کوترماس و گودال" (۱۹۶۷)، "عاشقان خونآشام" (۱۹۷۰) و "زخمهای دراکولا" (۱۹۷۰) را برای هامر و "آسیلوم" (۱۹۷۲) را برای امیکوس کارگردانی کرد.
در بخش پایانی دهه ۱۹۷۰، او به تلویزیون بازگشت و در طول دهه ۱۹۸۰ به کار در تلویزیون ادامه داد. او در سال ۱۹۹۲ بازنشسته شد.
نمایش بیشتر